Każdy zakład posiada większy lub mniejszy warsztat mechaniczny — ślusarski, w którym znajdują się obrabiarki skrawające do metali, wykorzystywane najczęściej przez służby utrzymania ruchu.
W praktyce często można spotkać się z pytaniem, czy danemu pracownikowi zatrudnionemu na określonym stanowisku pracy można zezwolić na używanie własnego obuwia roboczego.
Każdym rokiem przybywa pracy Państwowej Inspekcji Pracy. W 2013 roku liczba skarg przekroczyła 44 tysiące, a większość z nich dotyczyła opóźnień w wypłacaniu wynagrodzeń.
Nowe Rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 21 maja 2014 r. w sprawie informacji o działalności z wykorzystaniem toksycznych związków chemicznych i ich prekursorów (Dz. U. poz. 783)
W tym okresowym przeglądzie norm przedstawiamy nowe normy związane z dwoma dużymi obszarami bezpieczeństwa i higieny pracy: wymaganiami bezpieczeństwa dla obrabiarek do drewna, ochroną przed hałasem w środowisku pracy.
Jakie są wymagnia dotyczące wprowadzenia do obrotu lub oddania do użytkiu maszyny?
Na pytania „Przyjaciela przy Pracy” odpowiadali: Tadeusz Chwałka, przewodniczący Forum Związków Zawodowych, Wiesława Taranowska, wiceprzewodnicząca OPZZ i Jerzy Wielgus, wiceprzewodniczący KK NSZZ „Solidarność”
Ustawodawca zakłada, że zatrudnienie więcej niż 250 pracowników może stwarzać takie problemy w sferze wa-runków pracy, które wymagają funkcjonowania komisji bhp jako organu opiniodawczego i doradczego.
W zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy osoby kierujące pracownikami są zobowiązane do:
Artykuł 223 kodeksu pracy stanowi szczególne podkreślenie szkodliwości dla zdrowia promieniowania jonizującego pochodzącego zarówno ze źródeł sztucznych, jak i naturalnych.