MRPiPS i PIP rozmawiali o przestrzeganiu zasad bezpieczeństwa i higieny w firmach

W czwartek minister RPiPS Marlena Maląg spotkała się z zastępcą Głównego Inspektora Pracy Dariuszem Mińkowskim. Resort poinformował, że tematem rozmowy były kontrole inspektorów pracy ws. przestrzegania zasad bezpieczeństwa i higieny w zakładach pracy w związku z pandemią.

W połowie sierpnia – w związku z wprowadzeniem dodatkowych obostrzeń sanitarnych w wybranych powiatach – Państwowa Inspekcja Pracy (PIP) zapowiedziała dodatkowe kontrole w zakładach pracy. O przypadkach naruszenia przepisów i reżimu sanitarnego inspektorzy będą informować właściwe wojewódzkie stacje sanitarno-epidemiologiczne.

W czwartek minister rodziny, pracy i polityki społecznej Marlena Maląg spotkała się z zastępcą Głównego Inspektora Pracy Dariuszem Mińkowskim. Resort rodziny poinformował, że tematem rozmowy były kontrole inspektorów pracy dotyczące przestrzegania zasad bezpieczeństwa i higieny w zakładach pracy.

„Priorytetem jest zdrowie i życie Polaków. Kontrole inspektorów pracy przeprowadzane są właśnie z troski o bezpieczeństwo pracowników. Nie możemy sobie pozwolić na lekceważenie zasad bezpieczeństwa. Sytuacja epidemiczna wciąż jest poważna, dlatego tak ważne jest, by wszyscy stosowali się do wytycznych sanitarnych i przestrzegali obowiązujących obostrzeń” – wskazuje minister Marlena Maląg.

Również w czwartek PIP poinformowała, że jej inspektorzy skontrolują stosowanie przepisów ograniczających ryzyko zakażenia koronawirusem w urzędach. Kontrole obejmą placówki administracji państwowej i samorządowej. Inspektorzy pracy sprawdzą m.in., czy pracownicy mają zapewnione indywidualne środki ochrony, takie jak maseczki i rękawiczki.

PIP kontrole przeprowadza na bieżąco od połowy marca, kiedy wprowadzone zostały pierwsze obostrzenia związane z pandemią koronawirusa. Do końca lipca przeprowadziła ich ponad 10 tys. Stwierdzone uchybienia dotyczyły przede wszystkim braku aktualizacji oceny ryzyka zawodowego w zakresie zagrożenia stwarzanego przez koronawirusa. Inspektorzy wydali – w związku ze stwierdzonym uchybieniami – ponad 33 tys. decyzji oraz 32,5 tys. wniosków w wystąpieniach. Blisko 2 tys. osób zostało ukaranych mandatami karnymi na łączną kwotę 2,4 mln złotych.

blank

Skomentuj