Obowiązki ze sfery BHP, których nie może realizować agencja pracy tymczasowej
Problematykę związaną z zatrudnianiem tymczasowym reguluje ustawa z dnia 9.07.2003 r. o zatrudnianiu pracowników tymczasowych (Dz.U. z 2023 r. poz. 1110). Przepisy ustawy dokonują rozdzielenia obowiązków w sferze bezpieczeństwa i higieny pracy pomiędzy agencję pracy tymczasowej a pracodawcę użytkownika. Istnieje możliwość przeniesienia niektórych tego typu obowiązków z agencji pracy tymczasowej na pracodawcę użytkownika. Ten swoisty transfer obowiązków zasadniczo możliwy jest tylko w jedną stronę. Niektóre z nich są bowiem przypisane pracodawcy użytkownikowi w sposób nieprzenaszalny.
Cechą charakterystyczną stosunku pracy realizowanego w formie pracy tymczasowej jest występowanie po stronie zatrudniającej dwóch podmiotów; agencji pracy tymczasowej oraz pracodawcy użytkownika. Z tym jednak zastrzeżeniem, że status pracodawcy w rozumieniu art. 3 Kodeksu pracy posiada agencja pracy tymczasowej (pracodawca rzeczywisty), zaś pracodawca użytkownik jedynie korzysta z pracy pracownika tymczasowego, który do jej wykonywania został do niego skierowany przez agencję.
Skomentuj