Obowiązki ze sfery BHP, których nie może realizować agencja pracy tymczasowej

Problematykę związaną z zatrudnianiem tymczasowym reguluje ustawa z dnia 9.07.2003 r. o zatrudnianiu pracowników tymczasowych (Dz.U. z 2023 r. poz. 1110). Przepisy ustawy dokonują rozdzielenia obowiązków w sferze bezpieczeństwa i higieny pracy pomiędzy agencję pracy tymczasowej a pracodawcę użytkownika. Istnieje możliwość przeniesienia niektórych tego typu obowiązków z agencji pracy tymczasowej na pracodawcę użytkownika. Ten swoisty transfer obowiązków zasadniczo możliwy jest tylko w jedną stronę. Niektóre z nich są bowiem przypisane pracodawcy użytkownikowi w sposób nieprzenaszalny.

Cechą charakterystyczną stosunku pracy realizowanego w formie pracy tymczasowej jest występowanie po stronie zatrudniającej dwóch podmiotów; agencji pracy tymczasowej oraz pracodawcy użytkownika. Z tym jednak zastrzeżeniem, że status pracodawcy w rozumieniu art. 3 Kodeksu pracy posiada agencja pracy tymczasowej (pracodawca rzeczywisty), zaś pracodawca użytkownik jedynie korzysta z pracy pracownika tymczasowego, który do jej wykonywania został do niego skierowany przez agencję.  

Aby zobaczyć cały artykuł, wykup abonament oraz zaloguj się.

Mam już konto - zaloguj się

Nie jesteś jeszcze Użytkownikiem Portalu Asystent BHP?

Już teraz poznaj Asystent BHP Portal i zacznij SLOW WORK – pracę we właściwym tempie

    • bez pośpiechu,
    • bez ciągłego błądzenia w gąszczu regulacji prawnych,
    • bez błędów w interpretacji przepisów,
    • bez obawy o aktualizację dokumentów i przekazywanych treści,

a zyskasz CZAS dla siebie i dla Tych, na których Ci zależy!

Nasze ceny

WYBIERZ NAJLEPSZĄ OPCJĘ

lll

MIESIĄC

75 ZŁ

mmm

KWARTAŁ

190 ZŁ

Bestseller

ROK

665 ZŁ

CO ZAWIERA PORTAL

Przydatne narzędzia

blank

Zawsze aktualne

blank

Baza wiedzy

Skomentuj