Ochrona przed smogiem jako obowiązek pracodawcy

Jakość powietrza, która ulega gwałtownemu pogorszeniu jest szczególnie niebezpieczna dla osób pracujących na zewnątrz. Jak pracodawca może chronić swoich pracowników przed smogiem?

Podstawowym obowiązkiem pracodawcy jest ochrona zdrowia i życia pracowników przez zapewnienie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy (art. 207 § 2 Kodeksu pracy).

Co prawda pracodawca nie ma bezpośredniego wpływu na jakość powietrza na zewnątrz, ale może wpływać na to, czy pracownicy są odpowiednio chronieni podczas pracy.

Oddychanie mocno zanieczyszczonym powietrzem wiąże się z wieloma zagrożeniami. Cząstki zawarte w smogu w znaczący sposób ograniczają funkcje obronne dróg oddechowym, tym samym czynią organizm bardziej podatny na różne infekcje.

Zadaniem pracodawcy jest uwzględnienie w ocenie ryzyka wszystkich zagrożeń występujących na stanowisku pracy, w tym także jeżeli to możliwe – zagrożeń związanych z występowaniem zjawiska smogu.

Przepisy nie regulują w sposób bezpośredni postępowania pracodawców w związku z jesienno-zimowym pogorszeniem się jakości powietrza. Należy zatem odwołać się do przepisów związanych z bezpieczeństwem i higieną w miejscu pracy.

Aby zobaczyć cały artykuł, wykup abonament oraz zaloguj się.

Mam już konto - zaloguj się

Nie jesteś jeszcze Użytkownikiem Portalu Asystent BHP?

Już teraz poznaj Asystent BHP Portal i zacznij SLOW WORK – pracę we właściwym tempie

    • bez pośpiechu,
    • bez ciągłego błądzenia w gąszczu regulacji prawnych,
    • bez błędów w interpretacji przepisów,
    • bez obawy o aktualizację dokumentów i przekazywanych treści,

a zyskasz CZAS dla siebie i dla Tych, na których Ci zależy!

Nasze ceny

WYBIERZ NAJLEPSZĄ OPCJĘ

lll

MIESIĄC

40 ZŁ

mmm

KWARTAŁ

110 ZŁ

Bestseller

ROK

365 ZŁ

CO ZAWIERA PORTAL

blank

Przydatne narzędzia

blank

Zawsze aktualne

blank

Baza wiedzy



Skomentuj