Raport: większość poszukujących pracy chce aplikować za pomocą telefonu
Zdaniem 66 proc. osób poszukujących pracy wysłanie odpowiedzi na ofertę powinno być możliwe w dowolnym miejscu za pomocą aplikacji w telefonie – wynika z opublikowanego w środę badania Pracuj. pl.
Proces odpowiedzi na ofertę pracy powinien być na tyle prosty, by można było wysłać CV przez telefon od razu po zobaczeniu oferty – uważa 66 proc. respondentów, którzy wzięli udział w badaniu.
Możliwości zaawansowanego filtrowania w aplikacji ofert pracy zgodnie z preferencjami użytkownika oczekuje z kolei 50 proc. badanych. Taka funkcjonalność pozwala na szybkie dotarcie do ofert najlepiej dopasowanych umiejętności i oczekiwań osoby poszukującej pracy. Automatyczne powiadomienia o ofertach dopasowanych do profilu użytkownika są istotną funkcjonalnością dla 43 proc. Dla 68 proc. badanych ważną rolę odgrywa czytelny i wygodny interfejs – wskazano w raporcie.
Jak zaznaczyli eksperci Pracuj. pl zbyt duża częstotliwość powiadomień i alertów może prowadzić do tzw. zmęczenia, sprawiając, że użytkownicy zaczynają ignorować lub wyłączają tę funkcję. Z kolei rozmaite formy subskrypcji lub płatne opcje premium stosowane przez niektóre aplikacje są przez 42 proc. respondentów odbierane jako bariera w swobodnym korzystaniu z oferowanych rozwiązań.
31 proc. ankietowanych wskazuje na częste błędy i awarie jako powód do rezygnacji z korzystania aplikacji. 28 proc. użytkowników narzeka zaś na zbyt powolne działanie aplikacji, co w ich opinii znacząco obniża ich efektywność i zniechęca do korzystania z tych narzędzi.
Jak wynika z badania, alertami dotyczącymi ofert pracy w preferowanej lokalizacji zainteresowanych jest 43 proc. ankietowanych, a możliwościami personalizacji powiadomień 30 proc.
„W czasach, kiedy mobilność staje się normą, aplikacje muszą być nie tylko funkcjonalne, ale i dostosowane do dynamicznego stylu życia użytkowników. Łatwy dostęp do technologii, a także jej elastyczność, odgrywają dziś kluczową rolę. Firmy rekrutacyjne oraz twórcy aplikacji muszą zrozumieć te potrzeby i dostosować swoje produkty do nowoczesnych standardów, oferując rozwiązania, które będą zarówno intuicyjne, jak i wydajne. Przejrzysty interfejs, możliwość aplikowania w krótkim czasie, a także opcje personalizacji to elementy, które zwiększają szanse na przyciągnięcie kandydatów” – wskazał Mariusz Kuźniewicz z Pracuj.pl.
Badanie „Wpływ technologii na pracę i rekrutację” zostało przeprowadzone w marcu 2024 roku przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie serwisu Pracuj. pl. Pomiar wykonany metodą CAWI wykonano na próbie 2059 Polaków w wieku 18-65 lat. Struktura próby była kontrolowana biorąc pod uwagę płeć, wiek i wielkość miejscowości zamieszkania odpowiadających.
Skomentuj