Rozwiązania IT w recepcjach nieruchomości komercyjnych

Rozwiązania IT w recepcjach nieruchomości komercyjnych

Polska branża nieruchomości komercyjnych nie odstaje od zagranicznych, a co więcej dynamicznie się rozwija. Coraz większa konkurencja w tym sektorze powoduje,

że firmy szukają innowacyjnych rozwiązań, aby wyróżnić się na rynku. Jednym z nich jest automatyczna recepcja, która przyspiesza proces rejestracji gości oraz zwiększa bezpieczeństwo nieruchomości.

Liczba powstających biurowców, powierzchni magazynowych czy lokali handlowych stale wzrasta, dzięki czemu inwestorzy mają większy wybór, a co za tym idzie – zwiększają się ich wymagania co do wynajmowanej powierzchni. Bardzo ważne są podstawowe aspekty, takie jak lokalizacja, metraż czy ergonomiczność przestrzeni. Coraz częściej pod uwagę brane są także aspekty ekologiczne, bezpieczeństwo nieruchomości oraz zastosowanie innowacyjnych rozwiązań.

Sprawna rejestracja zrobi dobre pierwsze wrażenie

Pierwsze wrażenie jest najważniejsze i zwykle trwale zapada w pamięć. W przypadku nieruchomości komercyjnych pierwsze wrażenie w dużej mierze zależy od recepcji – jak wygląda, jaka jest obsługa czy jak przebiega proces rejestracji. Tradycyjne recepcje, gdzie potwierdzenie przybycia gościa odbywa się poprzez pokazanie dowodu osobistego i oczekiwanie na skontaktowanie się recepcjonisty z hostem, odchodzą w niepamięć. Czynności te można usprawnić poprzez wdrożenie systemu do samodzielnego logowania się gości. Jak przebiega taki proces? „Odwiedzający rejestruje swoje przybycie za pomocą ekranu do logowania. Urządzenie jest intuicyjne i łatwe w obsłudze dla gości. W tym czasie host otrzymuje powiadomienie zarówno sms-em oraz e-mailem, a odwiedzający kierowany jest bezpośrednio do niego. Taka recepcja zwiększa prestiż nieruchomości, która w oczach klientów staje się nowoczesna a jednocześnie przyjazna gościom”– mówi Adam Penkala, wiceprezes firmy Velis IT Systems i pomysłodawca platformy Singu Guest Book, czyli systemu do automatycznej obsługi recepcji.

 

Krok do przodu

Elektroniczna rejestracja to nie wszystko. Gość otrzymuje e-mailem zaproszenie na spotkanie z QR kodem, które może zeskanować w recepcji. Nie musi tym samym rejestrować się manualnie na ekranie logowania – wystarczy, że zeskanuje zaproszenie, a jego dane zostaną wprowadzone automatycznie. Wraz z zaproszeniem do odwiedzającego wysyłane są również przydatne wskazówki, takie jak mapka dojazdowa do biura, hasło do Wi-Fi czy informacje o kawiarniach i restauracjach w pobliżu obiektu. Możliwości jest bardzo wiele.

W wielu przypadkach, elektroniczna recepcja wpływa na przyspieszenie wymagań regulaminowych, które są nieodłącznym elementem funkcjonowania nieruchomości. Na etapie rejestracji w kilku szybkich krokach, gość może zapoznać się z regulaminem i go podpisać.

Skomentuj