Badanie: jedna trzecia pracowników obsługi klienta szuka nowej pracy

Jedna trzecia pracowników obsługi klienta w sklepach, punktach sprzedaży, na recepcji, w sekretariatach i w gastronomii szuka nowego pracodawcy – wynika z badania Pracuj.pl. Głównym powodem poszukiwania nowej pracy jest chęć wyższych zarobków.

Jak podało Pracuj.pl, w październiku i listopadzie liczba ofert w obsłudze klienta opublikowanych na portalu wzrosła w stosunku do analogicznego okresu przed rokiem o 62 proc., w sprzedaży – o 41 proc., a w hotelarstwie i turystyce – prawie czterokrotnie.

Według badania przeprowadzonego wśród osób pracujących bezpośrednio z klientami w sklepach, punktach sprzedaży, na recepcji, w sekretariatach i w gastronomii, 57 proc. badanych ma satysfakcję z wykonywanej pracy. 28 proc. nie czuje się docenianym w obecnym miejscu pracy, natomiast 26 proc. uważa, że ich praca jest ogólnie niedoceniania w społeczeństwie.

40 proc. badanych jest zadowolonych ze swoich zarobków, choć tylko 4 proc. – zdecydowanie, a 36 proc. „raczej”. Prawie jedna trzecia nie potrafi określić swojego stopnia satysfakcji z pensji. 28 proc. respondentów jest niezadowolonych z zarobków, w tym 7 proc. – zdecydowanie, a 21 proc. „raczej”.

Podwyżkę otrzymało w ciągu ostatnich dwóch lat 65 proc. badanych, w tym 20 proc. w ciągu ostatnich sześciu miesięcy. 20 proc. pracowników działów obsługi klienta nigdy nie otrzymało podwyżki.

Na pytanie, jak zmieniła się ich sytuacja zawodowa w porównaniu do okresu sprzed pandemii, zdecydowana większość (62 proc.) stwierdziła, że nie jest ani gorsza, ani lepsza. 31 proc. uznało, że ich sytuacja zawodowa pogorszyła się, a tylko 8 proc. – polepszyła się.

33 proc. ankietowanych przyznało, że planuje obecnie zmianę miejsca zatrudnienia. 85 proc. jest otwartych na nową, ciekawą ofertę pracy, jeśli dostałoby ją w najbliższych miesiącach. Głównym powodem poszukiwania nowej pracy jest chęć wyższych zarobków (odpowiedziało tak 73 proc. badanych). 28 proc. pracowników obsługi klienta szuka nowej pracy ze względu na brak możliwości rozwoju, 25 proc. – poczucie bycia niedocenionym, 17 proc. – z powodu złej atmosfery pracy, a 16 proc. – chęci zmiany branży lub zawodu.

Badanie zrealizowano w październiku br. na grupie 763 osób pracujących bezpośrednio z klientami.

 

Skomentuj