
Obowiązek wydania tzw. informacji dodatkowej w przypadku zawarcia kolejnej umowy o pracę
W kwietniu 2023 r. doszło do zmian w przepisach dotyczących zasad wydawania informacji o warunkach zatrudnienia, czyli tzw. informacji dodatkowej (art. 29 § 3 KP). Czy w obecnym stanie prawnym nadal należy wydawać ten dokument wraz z każdą kolejną zawartą umową o pracę?
Pytanie od czytelnika:
Jednemu z naszych pracowników niebawem kończy się umowa o pracę i zamierzamy z nim zawrzeć kolejną, z dnia na dzień. Czy pomimo tego, że w zakresie uprawnień opisanych w posiadanej przez niego poprzedniej informacji dodatkowej nie zaszły żadne zmiany musimy wydać mu nową informację dodatkową do 7 dniu od zawarcie nowej umowy o pracę?
Obowiązki pracodawcy
Na pracodawcy spoczywa obowiązek poinformowania pracownika o zakresie przysługujących mu podstawowych uprawnień określonych w treści art. 29 § 3 KP.
Na skutek wdrożenia do polskiego prawa postanowień dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1152 z dnia 20.06.2019 r. w sprawie przejrzystych i przewidywalnych warunków pracy w Unii Europejskiej (Dz. Urz. UE. L Nr 186, str. 105), z dniem 26.04.2023 r. znacznie rozbudowana została treść informacji o warunkach zatrudnienia, poprzez dodanie do niej kilku nowych elementów.
Skomentuj