Obowiązek wydania tzw. informacji dodatkowej w przypadku zawarcia kolejnej umowy o pracę

W kwietniu 2023 r. doszło do zmian w przepisach dotyczących zasad wydawania informacji o warunkach zatrudnienia, czyli tzw. informacji dodatkowej (art. 29 § 3 KP). Czy w obecnym stanie prawnym nadal należy wydawać ten dokument wraz z każdą kolejną zawartą umową o pracę?

Pytanie od czytelnika:

Jednemu z naszych pracowników niebawem kończy się umowa o pracę i zamierzamy z nim zawrzeć kolejną, z dnia na dzień. Czy pomimo tego, że w zakresie uprawnień opisanych w posiadanej przez niego poprzedniej informacji dodatkowej nie zaszły żadne zmiany musimy wydać mu nową informację dodatkową do 7 dniu od zawarcie nowej umowy o pracę?

Obowiązki pracodawcy

Na pracodawcy spoczywa obowiązek poinformowania pracownika o zakresie przysługujących mu podstawowych uprawnień określonych w treści art. 29 § 3 KP.

Na skutek wdrożenia do polskiego prawa postanowień dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1152 z dnia 20.06.2019 r. w sprawie przejrzystych i przewidywalnych warunków pracy w Unii Europejskiej (Dz. Urz. UE. L Nr 186, str. 105), z dniem 26.04.2023 r. znacznie rozbudowana została treść informacji o warunkach zatrudnienia, poprzez dodanie do niej kilku nowych elementów.

Aby zobaczyć cały artykuł, wykup abonament oraz zaloguj się.

Mam już konto - zaloguj się

Nie jesteś jeszcze Użytkownikiem Portalu Asystent BHP?

Już teraz poznaj Asystent BHP Portal i zacznij SLOW WORK – pracę we właściwym tempie

    • bez pośpiechu,
    • bez ciągłego błądzenia w gąszczu regulacji prawnych,
    • bez błędów w interpretacji przepisów,
    • bez obawy o aktualizację dokumentów i przekazywanych treści,

a zyskasz CZAS dla siebie i dla Tych, na których Ci zależy!

Nasze ceny

WYBIERZ NAJLEPSZĄ OPCJĘ

lll

MIESIĄC

75 ZŁ

mmm

KWARTAŁ

190 ZŁ

Bestseller

ROK

665 ZŁ

CO ZAWIERA PORTAL

Przydatne narzędzia

blank

Zawsze aktualne

blank

Baza wiedzy

Skomentuj