Zakładowy zakaz ujawniania wysokości własnego wynagrodzenia

Czy pracodawca może zakazać pracownikowi ujawniania swojego wynagrodzenia innym pracownikom na podstawie tzw. regulaminu wynagradzania?

Pytanie od czytelnika: 

Jesteśmy firmą produkcyjną zatrudniającą nieco ponad 70 pracowników, dlatego jesteśmy zobowiązani posiadać regulamin wynagradzania. Nie działa u nas organizacja związkowa, w związku z tym postanowienia regulaminu ustala samodzielnie pracodawca.

Ostatnio do treści regulaminu wynagradzania został wprowadzony zapis zabraniający pracownikom ujawniania wysokości swojego wynagrodzenia innym pracownikom, pod rygorem bliżej nieokreślonych „negatywnych konsekwencji”.

Czy pracodawca może wprowadzić tego typu zakaz?

Zgodnie z art. 183c Kodeksu Pracy (dalej: KP) , pracownicy mają prawo do jednakowego wynagrodzenia za jednakową pracę lub za pracę o jednakowej wartości. Wynagrodzenie w rozumieniu tego przepisu obejmuje wszystkie składniki wynagrodzenia, bez względu na ich nazwę i charakter, a także inne świadczenia związane z pracą, przyznawane pracownikom w formie pieniężnej lub w innej formie niż pieniężna.

Aby zobaczyć cały artykuł, wykup abonament oraz zaloguj się.

Mam już konto - zaloguj się

Nie jesteś jeszcze Użytkownikiem Portalu Asystent BHP?

Już teraz poznaj Asystent BHP Portal i zacznij SLOW WORK – pracę we właściwym tempie

    • bez pośpiechu,
    • bez ciągłego błądzenia w gąszczu regulacji prawnych,
    • bez błędów w interpretacji przepisów,
    • bez obawy o aktualizację dokumentów i przekazywanych treści,

a zyskasz CZAS dla siebie i dla Tych, na których Ci zależy!

Nasze ceny

WYBIERZ NAJLEPSZĄ OPCJĘ

lll

MIESIĄC

75 ZŁ

mmm

KWARTAŁ

190 ZŁ

Bestseller

ROK

665 ZŁ

CO ZAWIERA PORTAL

Przydatne narzędzia

blank

Zawsze aktualne

blank

Baza wiedzy

Skomentuj