Gdzie przechowywać wnioski o tzw. urlop okolicznościowy?
Z niektórych uprawnień pracowniczych, w tym z większości uprawnień z tytułu rodzicielstwa i niektórych uprawnień z zakresu czasu pracy, pracownik może skorzystać po wypełnieniu odpowiedniego wniosku. Po jego otrzymaniu pracodawca jest zobowiązany przechowywać go w odpowiedniej części dokumentacji pracowniczej.
Pytanie od czytelnika:
W Internecie można znaleźć różne opinie na temat właściwego miejsca na przechowywanie w dokumentacji pracowniczej wniosku o tzw. urlop okolicznościowy z tytułu urodzin, zmiany stanu cywilnego, czy śmierci lub pogrzebu najbliższych członków rodziny.
Najczęściej wskazuje się, że dokument ten należy przechowywać wraz z ewidencją czasu pracy jako „wniosek o udzielenie zwolnienia od pracy w celu załatwienia spraw osobistych”.
Mam jednak wątpliwości, czy w wykazie dokumentów, które należy przechowywać wraz z ewidencją, pod nazwą „wniosku o udzielenie zwolnienia od pracy w celu załatwienia spraw osobistych” rzeczywiście chodzi o wniosek o udzielenie urlopu okolicznościowego.
Przechowywanie dokumentów pracowniczych
W skład dokumentacji pracowniczej wchodzą: 5-częściowe akta osobowe oraz zbiór dokumentów w sprawach związanych ze stosunkiem pracy.
Zawartość poszczególnych części akt osobowych określa § 3, zaś zawartość zbioru dokumentów w sprawach związanych ze stosunkiem pracy § 6 rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 10.12.2018 r. w sprawie dokumentacji pracowniczej (Dz.U. z 2018 r. poz. 2369 z późn. zm.) – dalej: „DokPracR”.
Skomentuj