Obowiązek usunięcia zawiadomienia o ukaraniu z akt osobowych
Kiedy znika z akt osobowych informacja o karze nagany dla pracownika?
Pytanie od czytelnika:
Jeden z pracowników naszej firmy został ukarany karą nagany w dniu 15 lipca 2022 r. Miał umowę o pracę na czas określony do 31 grudnia 2022 r. Kierownictwo nie zdecydowało się zawierać z nim kolejnej umowy o pracę.
W myśl nowych przepisów jesteśmy zobowiązani przechowywać dokumentację tego pracownika przez 10 lat od końca roku kalendarzowego, z którym ustał stosunek pracy.
Czy w sytuacji, gdy pracownik ten już nie pozostaje z nami w stosunku pracy, w rocznicę nałożenia na niego wspomnianej kary jesteśmy zobowiązani usunąć z jego akt osobowych odpis zawiadomienia o ukaraniu?
Począwszy od 1.01.2019 r. akta osobowe składają się z pięciu części (A, B, C, D, E). Odpis zawiadomienia o ukaraniu oraz inne dokumenty związane z ponoszeniem przez pracownika odpowiedzialności porządkowej (np. sprzeciw od kary porządkowej, stanowisko organizacji związkowej w przedmiocie kary porządkowej, oświadczenie pracodawcy o odrzuceniu sprzeciwu) lub odpowiedzialności określonej w odrębnych przepisach, które przewidują zatarcie kary po upływie określonego czasu są przechowywane w części D akt osobowych.
Skomentuj