Obowiązek wydzielenia oddzielnej łazienki dla pracownic
Przepisy bezpieczeństwa i higieny pracy w jasny sposób regulują kwestie wyposażenia łazienki w miejscu pracy czy jej odległości od stanowisk pracy. Sprawdź, ile toalet musi przypadać na określoną liczbę pracowników.
Pytanie od czytelnika:
Załoga naszej firmy składa się z 24 pracowników, w tym 6 kobiet i 18 mężczyzn. Praca odbywa się w ramach jednozmianowej organizacji pracy, od poniedziałku do piątku w godzinach 7:00 – 15:00.
Nasza firma mieści się w budynku zaadaptowanym z pomieszczeń magazynowych na działalność o charakterze administracyjno-biurowym. Pracodawca zorganizował tylko jedną ubikację, z której korzystają zarówno kobiety jak mężczyźni, mimo tego, że są możliwości adaptacji dodatkowej powierzchni budynku z przeznaczeniem na tego typu pomieszczenia. Czy biorąc pod uwagę poziom zatrudnienia i wspomniane możliwości organizacyjne pracodawca ma obowiązek zorganizowania oddzielnej toalety dla kobiet i oddzielnej dla mężczyzn?
Odpowiedź na nadesłane zapytanie dostarczają odpowiednie przepisy rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 27.09.1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz.U. poz. 1650).
Skomentuj