Obowiązek wydzielenia oddzielnej łazienki dla pracownic

Przepisy bezpieczeństwa i higieny pracy w jasny sposób regulują kwestie wyposażenia łazienki w miejscu pracy czy jej odległości od stanowisk pracy. Sprawdź, ile toalet musi przypadać na określoną liczbę pracowników.

Pytanie od czytelnika: 

Załoga naszej firmy składa się z 24 pracowników, w tym 6 kobiet i 18 mężczyzn. Praca odbywa się w ramach jednozmianowej organizacji pracy, od poniedziałku do piątku w godzinach 7:00 – 15:00.

Nasza firma mieści się w budynku zaadaptowanym z pomieszczeń magazynowych na działalność o charakterze administracyjno-biurowym. Pracodawca zorganizował tylko jedną ubikację, z której korzystają zarówno kobiety jak mężczyźni, mimo tego, że są możliwości adaptacji dodatkowej powierzchni budynku z przeznaczeniem na tego typu pomieszczenia. Czy biorąc pod uwagę poziom zatrudnienia i wspomniane możliwości organizacyjne pracodawca ma obowiązek zorganizowania oddzielnej toalety dla kobiet i oddzielnej dla mężczyzn?  

Odpowiedź na nadesłane zapytanie dostarczają odpowiednie przepisy rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 27.09.1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz.U. poz. 1650).

Aby zobaczyć cały artykuł, wykup abonament oraz zaloguj się.

Mam już konto - zaloguj się

Nie jesteś jeszcze Użytkownikiem Portalu Asystent BHP?

Już teraz poznaj Asystent BHP Portal i zacznij SLOW WORK – pracę we właściwym tempie

    • bez pośpiechu,
    • bez ciągłego błądzenia w gąszczu regulacji prawnych,
    • bez błędów w interpretacji przepisów,
    • bez obawy o aktualizację dokumentów i przekazywanych treści,

a zyskasz CZAS dla siebie i dla Tych, na których Ci zależy!

Nasze ceny

WYBIERZ NAJLEPSZĄ OPCJĘ

lll

MIESIĄC

75 ZŁ

mmm

KWARTAŁ

190 ZŁ

Bestseller

ROK

665 ZŁ

CO ZAWIERA PORTAL

Przydatne narzędzia

blank

Zawsze aktualne

blank

Baza wiedzy

 

Skomentuj