Regulamin pracy u pracodawcy zatrudniającego poniżej 50 pracowników
W zakładzie pracy pracowników mogą obowiązywać różne akty prawa wewnętrznego. Jednym z takich jest regulamin pracy. Przy jakiej liczbie pracowników, pracodawca ma obowiązek go wprowadzić?
Pytanie:
Jesteśmy spółką z ograniczoną odpowiedzialnością. W skład zarządu wchodzą dwie osoby – prezes i wiceprezes. Nie mają statusu pracowników. W sumie, w chwili obecnej, zatrudniamy 47 pracowników na podstawie umów o pracę.
Nie jesteśmy objęci układem zbiorowym pracy. Nie działa w naszym przedsiębiorstwie żadna zakładowa organizacja związkowa. Planujemy wprowadzenie regulaminu pracy. Zakładam, że przy obecnym stanie zatrudnienia wprowadzenie tego regulaminu jest fakultatywne.
W trakcie roku zamierzamy jednak przyjąć do pracy 3 nowych pracowników. Wtedy stan zatrudnienia wyniesie 50 pracowników i wówczas posiadanie regulaminu pracy będzie naszym obowiązkiem. Wtedy też chcielibyśmy wprowadzić omawiany regulamin.
Wspomniane osoby zamierzamy zatrudnić na umowy o pracę na okres próbny na 3 miesiące. Co by się stało, gdybyśmy po zakończeniu obowiązywania umów o pracę ze wspomnianymi pracownikami z którymś z nich nie zawarli kolejnej umowy o pracę i w rezultacie stan zatrudnienia spadłby poniżej 50 pracowników? Czy wtedy wprowadzony regulamin pracy należałoby uchylić, czy też może on nadal obowiązywać w dotychczasowym kształcie?
Skomentuj