Świadectwo pracy dla Prezesa Zarządu
Kto jest uprawniony do wystawienia świadectwa pracy osobie zarządzającej zakładem pracy w imieniu pracodawcy?
Pytanie do czytelnika:
Z końcem bieżącego miesiąca ulega rozwiązaniu umowa o pracę prezesa zarządu naszej spółki, który odchodzi na emeryturę. Poza nim w skład zarządu wchodzi dwóch wiceprezesów. Jeden z nich przejmie stanowisko po odchodzącym prezesie, przy czym mając na względzie konieczność przeprowadzenia pewnych procedur nastąpi to w pewien czas po odejściu prezesa na emeryturę.
Dotychczas, wszystkie świadectwa pracy odchodzących z firmy pracowników podpisywał prezes zarządu. Zatem kto, w opisywanej sytuacji powinien wystawić (podpisać) świadectwo pracy odchodzącego z firmy prezesa zarządu? Czy może wystawić je sobie sam? Czy może to zrobić jeden z wiceprezesów? Czy też powinniśmy zaczekać do momentu objęcia stanowiska prezesa przez jednego z wiceprezesów i dopiero wtedy wystawić świadectwo pracy dotychczasowemu prezesowi, które mógłby wówczas podpisać nowo powołany prezes? Jednak w tej ostatniej sytuacji nie zachowalibyśmy 7-dniowego terminu na wystawienie świadectwa pracy. Jak w tej sytuacji należy postąpić?
Zgodnie z art. 97 § 1 KP, w związku z rozwiązaniem lub wygaśnięciem stosunku pracy pracodawca jest obowiązany wydać pracownikowi świadectwo pracy w dniu, w którym następuje ustanie stosunku pracy, jeżeli nie zamierza nawiązać z nim kolejnego stosunku pracy w ciągu 7 dni od dnia rozwiązania lub wygaśnięcia poprzedniego stosunku pracy.
Skomentuj