Wymagana temperatura na stanowiskach pracy w okresie zimowym, a kryzys energetyczny

Zima dalej trwa, dlatego przypominamy o przepisach dotyczących wymaganych temperatur na stanowiskach pracy właśnie w tym okresie na przykładzie pytania przesłanego przez czytelnika.

Pytanie:

Jestem zatrudniony na stanowisku administracyjno-biurowym w przedsiębiorstwie produkcyjnym. W okresie zimowym w naszej firmie tradycyjnie powraca problem niedogrzanych pomieszczeń. Niskie temperatury panują nie tylko na hali produkcyjnej, ale również w pomieszczeniach biurowych. Pracodawca tłumaczy się koniecznością oszczędzania w związku z wysokimi kosztami ogrzewania.

Czy jednak może to być powód usprawiedliwiający niezapewnienie komfortowych warunków zatrudnienia, o których mowa w przepisach? Jakie więc ostatecznie wysokości temperatur pracodawca powinien zapewnić w pomieszczeniach biurowych i w pomieszczeniach hali produkcyjnej?

Punktem wyjścia do odpowiedzi na przedstawione zapytanie jest wynikający z art. 15 KP, spoczywający na pracodawcy, obowiązek zapewnienia pracownikom bezpiecznych i higienicznych warunków pracy niezagrażających zdrowiu lub życiu pracowników. O niezwykłej wadze tego obowiązku świadczy fakt, iż ustawodawca nadał mu charakter zasady prawa pracy.

Aby zobaczyć cały artykuł, wykup abonament oraz zaloguj się.

Mam już konto - zaloguj się

Nie jesteś jeszcze Użytkownikiem Portalu Asystent BHP?

Już teraz poznaj Asystent BHP Portal i zacznij SLOW WORK – pracę we właściwym tempie

    • bez pośpiechu,
    • bez ciągłego błądzenia w gąszczu regulacji prawnych,
    • bez błędów w interpretacji przepisów,
    • bez obawy o aktualizację dokumentów i przekazywanych treści,

a zyskasz CZAS dla siebie i dla Tych, na których Ci zależy!

Nasze ceny

WYBIERZ NAJLEPSZĄ OPCJĘ

lll

MIESIĄC

75 ZŁ

mmm

KWARTAŁ

190 ZŁ

Bestseller

ROK

665 ZŁ

CO ZAWIERA PORTAL

blank

Przydatne narzędzia

blank

Zawsze aktualne

blank

Baza wiedzy

 

Skomentuj