Minimalna temperatura w miejscu pracy

Przed nami sezon zimowy, który przypada na czas wyjątkowo wysokiej inflacji i wzrostu cen ogrzewania. Można spodziewać się, że z powodu szukania oszczędności temperatura w miejscach pracy będzie niższa niż w poprzednich latach. W poniższym tekście odpowiadamy na pytanie: jaką temperaturę powinien zapewnić pracodawca w miejscu pracy?

Jaka powinna być zapewniona najniższa temperatura w miejscu pracy?

Według przepisów płynących z rozporządzenia w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy w pomieszczeniach pracy należy zapewnić temperaturę odpowiednią do rodzaju wykonywanej pracy (metod pracy i wysiłku fizycznego niezbędnego do jej wykonania) nie niższą niż 14°C, chyba że względy technologiczne na to nie pozwalają. W pomieszczeniach pracy, w których jest wykonywana lekka praca fizyczna oraz w pomieszczeniach biurowych temperatura nie może być niższa niż 18°C.

Jak czytamy w wyroku Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 07.07.2022 r., sygn. akt. III OSK 1343/21 powyższy przepis dotyczący zapewnienia minimalnej temperatury 14°C nie ma charakteru bezwzględnego. W przypadku, gdy względy technologiczne powodują konieczność utrzymywania w pomieszczeniu pracy temperatury niższej niż 14°C – istnieje możliwość niestosowania się do niego.

Aby zobaczyć cały artykuł, wykup abonament oraz zaloguj się.

Mam już konto - zaloguj się

Nie jesteś jeszcze Użytkownikiem Portalu Asystent BHP?

Już teraz poznaj Asystent BHP Portal i zacznij SLOW WORK – pracę we właściwym tempie

    • bez pośpiechu,
    • bez ciągłego błądzenia w gąszczu regulacji prawnych,
    • bez błędów w interpretacji przepisów,
    • bez obawy o aktualizację dokumentów i przekazywanych treści,

a zyskasz CZAS dla siebie i dla Tych, na których Ci zależy!

Nasze ceny

WYBIERZ NAJLEPSZĄ OPCJĘ

lll

MIESIĄC

40 ZŁ

mmm

KWARTAŁ

110 ZŁ

Bestseller

ROK

365 ZŁ

CO ZAWIERA PORTAL

blank

Przydatne narzędzia

blank

Zawsze aktualne

blank

Baza wiedzy

Skomentuj